تبیان، دستیار زندگی
در پی سفر یک مقام سعودی به لبنان تغییرات جدیدی در روابط دو کشور رقم خورده که در راس آن تعیین سفیر جدید عربستان در لبنان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عربستان سفیر جدید خود در لبنان را تعیین کرد

در پی سفر یک مقام سعودی به لبنان تغییرات جدیدی در روابط دو کشور رقم خورده که در راس آن تعیین سفیر جدید عربستان در لبنان است.

بخش سیاست تبیان
عربستان

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، سامر السبهان، وزیر مشاور در امور خلیج فارس در وزارت خارجه عربستان در جریان سفرش به بیروت با میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان دیدار کرد.

این مقام سعودی تعیین سفیر جدید عربستان در لبنان را به میشل عون ابلاغ کرد.

در پی بازنشستگی عواض عسیری، سفیر سابق عربستان در لبنان ولید البخاری در اوت سال گذشته میلادی به عنوان کاردار سفارت عربستان در بیروت تعیین شد.

وی همچنین بر افزایش پروازهای خطوط هوایی عربستان به فرودگاه بین‌المللی بیروت و بازگشت گردشگران عربستانی به لبنان تاکید کرد.

السبهان تصریح کرد، سفر کنونی‌اش به لبنان در راستای مواضع توافق شده در جریان سفر ماه گذشته میشل عون به عربستان است.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری لبنان نیز آمده است، این وزیر سعودی این تغییرات را به رئیس‌جمهور ابلاغ کرده است.

میشل عون نیز به وزیران دستور داده تا روند اقدامات در زمینه این تغییرات را تکمیل کنند.

السبهان که با سعد حریری نخست وزیر لبنان نیز دیدار کرد اما نام سفیر جدید کشورش و تاریخ ورود او به بیروت را اعلام نکرد.

در این راستا منابع آگاه به روزنامه المستقبل اعلام کردند، ثامر السبهان تاکید کرده است که لبنان می‌تواند هر گونه حمایت از عربستان را طبق دستور ملک سلمان، پادشاه عربستان در زمینه نیازهای مخلتف لبنان درخواست کند.

این منابع افزودند، السبهان از حمایت مطلق عربستان از کشور لبنان خبر داده و گفته است، مقدمات تعیین زمانی برای دیدار یعقوب الصراف، وزیر دفاع لبنان با محمد بن سلمان همتای سعودی‌اش در جهت بررسی موضوع حمایت‌ها از ارتش لبنان در حال انجام است. علاوه بر آن سلسله دیدارهایی نیز بین وزیران لبنانی و عربستانی به ویژه وزیر خارجه دو کشور برگزار خواهد شد.

به گفته این منابع، السبهان بر اعتماد رهبری عربستان به میشل عون و جایگاه آن بین تمام لبنانی‌ها و حمایتش از دولت و نخست وزیر تاکید کرد.

منابع گفتند، عربستان از همکاری کنوی بین رئیس‌جمهور و نخست وزیر لبنان خشنود بوده و آماده است از هر گامی در جهت یکسان سازی موضع لبنان حمایت کند.


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .